Missiereis Oekraïne

Missiereis Oekraïne

De voorbereidingen voor de reis naar Oekraïne zijn in volle gang. Ook zijn er de nodige spontane initiatieven gestart. Zo heeft Kraampje Streutker zichzelf in stelling gebracht om geld in te zamelen, we hebben leuke colletjes gezien die op bestelling in een bepaalde kleur en dessin worden gebreid en hele flats zijn (kinder)kleding aan het maken om mee te nemen. Ook de oliebollenactie doet een duit in het zakje en De Unie heeft een bedrag toegezegd. Waarschijnlijk doen we heel veel initiatieven tekort door ze niet hier te noemen. Vanaf onze kant een hartelijk bedankt voor iedereen die zich zo spontaan inzet om een verschil te maken voor de mensen daar.

Zoals gezegd gebeurt er ook veel aan voorbereidingen. De jeugd heeft een heleboel ideeën op een rijtje gezet om geld in te zamelen. Een aantal daarvan zijn we nu concreet aan het uitwerken. Om een tipje van de sluier op te lichten: we gaan een escaperoom bouwen in een caravan, er zijn plannen voor een leuke avond ergens begin volgend jaar en de 12H4U actie wordt nóg grootser aangepakt dan u al van ons gewend bent.

Uiteraard treffen we ook voorbereidingen voor de reis zelf. Zoals het er nu uitziet gaan we met een groep van 12 jeugd en 6 leiding op reis. We hebben bij de mensen in Oekraïne de vraag neergelegd waaraan de meeste behoefte is. Dat bepaalt namelijk hoe ons schema er uit gaat zien. Daarop is een gevarieerd antwoord gekomen. We zullen in ieder geval een kindertehuis, een bejaardentehuis en een rehabilitatiekliniek bezoeken om daar iets te doen met de bewoners. Daarbij moet u denken aan activiteiten als theater, knutselen en sport & spel, maar ook Bijbelstudie en gewoon aandacht geven.

Ook zijn we bezig met de voorbereidingen voor een hulptransport. Daar zullen we de komende tijd wat meer van laten horen. Het zou namelijk prachtig zijn als we zelf de goederen kunnen uitdelen in Oekraïne. Maar we moeten er rekening mee houden dat de Oekraïense douane de spullen een tijdje in quarantaine houdt. Het woord “tijdje” kan variëren van minimaal 6 weken tot een paar maanden. Lang verhaal kort: als we redelijk zeker willen zijn dat de goederen er op tijd zullen zijn, dan moet het transport in januari rijden. En daar gaan we voor! De volgende zaken zijn zeer welkom:

  • Kleding / schoenen
  • Matrassen / kussens / beddengoed
  • Speelgoed / knuffels
  • Toiletartikelen / hygiëne
  • Incontinentiemateriaal / medicijnen (zelfhulp)
  • Babyspullen
  • Schoolspullen
  • Knutselmaterialen en gereedschap
  • Voedsel (droge kruidenierswaren)

Hierbij zijn we heel blij met nieuwe en gebruikte spullen, zolang het maar niet versleten of kapot is. Ook geldt dat we de spullen graag schoon meenemen. Uw bijdrage kunt u elke zondag na de dienst in The Base neerzetten. Als dat voor u een probleem is om wat voor reden dan ook, neem dan contact op met Henk Niemeijer of ondergetekende. Alvast bedankt voor uw hulp!

Namens de jeugd(leiding)

Arjan Kats

Volg ons en 'like' onze pagina!
Facebook
Facebook
RSS

Geef een reactie

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial